Przypadł nam – Ekipom Międzychód 1 i 2 – zaszczyt zorganizowania Pielgrzymki, której trasę właściwie kiedyś zaproponowaliśmy.
Stwierdziliśmy, że czas pokazać trochę obce niektórym strony naszego regionu poprzez pokazanie obiektów sakralnych zachodniej strony. Nie oddaliliśmy się bardzo od granic Archidiecezji Poznańskiej, a w założeniu było odwiedzenie Sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie, Pocysterskiego Zespołu Klasztornego w Paradyżu oraz zatrzymanie się pod Pomnikiem Chrystusa Króla w Świebodzinie. Plan trasy przypadł do gustu i, po przygotowaniach, w dniu 09  kwietnia 2016 r. pielgrzymka stała się faktem.

Początek w Międzychodzie w kościele pw. św Jana. Po przyjeździe uczestników była  chwila na poranną kawę, ciastko i o godz. 9,00, po krótkiej modlitwie księdza Waldka (wikarego tamtejszej Parafii i Opiekuna duchowego ekipy Międzychód 2), błogosławieństwie księdza dziekana Romana (proboszcza i Opiekuna duchowego ekipy Międzychód 1) ruszyliśmy w trasę udekorowani buttonami z Ikoną naszego Ruchu oraz samochodami ze stosownymi proporczykami.

Niepokoiliśmy się trochę o wyjazd z Międzychodu – sobota, dzień targowy, dwukrotne włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej – jakoś, dzięki  opatrzności Pana, początek odbył się bardzo płynnie. Kawalkadę tworzyło 14 samochodów z prawie 40 uczestnikami.

Trasa do Rokitna jest w miarę spokojna i do sanktuarium przybyliśmy zgodnie z harmonogramem – przed godz. 10. Zwiedziliśmy muzeum, w którym, oprócz obiektów dotyczących sanktuarium poznaliśmy ciekawą kolekcję pamiątek po św. Janie Pawle II. Osobną garść informacji dotyczącą bazyliki i obrazu przekazał nam ksiądz-przewodnik w samej Bazylice – przed Mszą św.

IMG_9161O godz. 11,00 rozpoczęliśmy Mszę św. – przy ołtarzu 5 celebransów (między nimi ksiądz Waldek, a w obsłudze ministrant z Międzychodu). Pozostali księża to opiekunowie pozostałych trzech pielgrzymek oraz ksiądz z parafii rokitniańskiej. Po Mszy św. posiłek i czas na samodzielne kontemplowanie miejsca, rozmowy w kawiarence Calwa Rosa, zakup pamiątek i przed godz. 14 wyjazd do Paradyża.

Po opuszczeniu Rokitna z okien samochodów obserwowaliśmy Kalwarię Rokitniańską – Misterium Męki Pańskiej – 32 murowane stacje na trasie liczącej ok. 4,5 km.

Dalsza trasa spokojna, dobrze oznakowana, pielgrzymi zdyscyplinowani. Krótko przed 14,30 dotarliśmy do miejscowości Gościkowo – Paradyż. O godz. 14,30 rozpoczęliśmy pod opieką przewodnika zwiedzanie obiektów – kościoła i ogrodów.

Historie ciekawe, obiekty okazałe – obecnie w zespole klasztornym mieści się Zielonogórsko-Gorzowskie Seminarium Duchowne w Paradyżu.IMG_9413a

Krótko po godz.16,00 „wystartowaliśmy” do ostatniego zaplanowanego miejsca.

W lusterkach wstecznych samochodu – jako prowadzący kolumnę pojazdów – mieliśmy okazję podziwiać samochody z powiewającymi białymi proporczykami: 13 samochodów w kolumnie ( z uwagi na mały ruch) długimi odcinkami mogliśmy poruszać się nie rozdzieleni przez inne pojazdy – obraz naprawdę budujący.

Po niewielu kilometrach, z daleka można było zobaczyć kolejny cel naszej pielgrzymki – Pomnik Chrystusa Króla Wszechświata w Świebodzinie. Dojeżdżając obejrzeliśmy pomnik z trzech stron – niesamowite wrażenie robi dopiero kiedy stanie się u jego podstawy. Sama figura liczy 33 m wysokości (nawiązanie do 33 lat życia Pana Jezusa), do tego 3 m korony w całości pozłacanej oraz kopiec wysokości 16,5 m, razem 52,5 m, rozpiętość między końcami palców to 24 m. Niesamowite – to trzeba osobiście zobaczyć.

IMG_9446Po wspięciu się na kopiec do podstawy figury, krótkim podziwianiu widoków na miasto i okolice, zeszliśmy i wszyscy razem zasiedliśmy do skromnej agapy – przynieśliśmy z aut zabrane uprzednio z Międzychodu słodkości i uraczyliśmy się nimi. Na zakończenie kilka informacji od Pary Super-Regionu i Pary Sektora, Magnifikat  i ….. rozwiązanie rajdu.

Jako organizatorzy chcieliśmy bardzo podziękować wszystkim uczestnikom mając nadzieję, że idea rajdu i jego przebieg sprawił Wam wiele radości.

Chwała  Panu!.

W  imieniu  organizatorów – Kazia  i  Maciej Związek (Międzychód 1)